zondag 8 januari 2023

Met z'n zessen


Hoewel ik al heel wat jaren
geen betaald werk meer doe droom ik toch nog vaak dat ik aan het werk ben. Afgelopen week nog droomde ik dat ik een tijd ziek geweest was en voor het eerst weer aan het werk ging. Ik mocht direct de leiding over de hele afdeling op me nemen. Daar was ik niet zo blij mee, want ik had geen idee wat er gebeuren moest.

In een andere droom moest ik met een aantal collega's, een weekend lang, op cursus. Ik had aanvankelijk wat moeite met het openen en lezen van de mail, waarin het uitstapje uitgelegd werd, maar uiteindelijk begreep ik dat we naar Groningen moesten, voor informatie over een nieuw communicatiesysteem. Dat zou het helemaal gaan worden, in de komende jaren.

In Groningen bleek dat onze bestemming een camping was, waar we opgewacht werden door twee cursusleiders, een man en een vrouw. De man leek verdacht veel op mijn voormalige zwager B. Dat was niet erg geruststellend.

B. overhandigde ons een plastic tas gevuld met koelboxen. Daarin zat eten, het leken Chinese maaltijden en er zaten ook een paar dozen met salades bij. Ergens was er iets niet goed afgesloten geweest, want toen ik de tas beter bekeek zag ik dat er een laag vloeistof onderin zat. Het zag er niet zo smakelijk uit.

De partner van B. begon een tent uit te pakken. Hé, dacht ik, dat is precies het tentje waar ik 35 jaar geleden mee uit kamperen ging. Omdat ik dus wist hoe ik het op moest zetten bood ik aan om te helpen. Toen ik het zeil over de gebogen tentstokken trok zag ik dat het helemaal versleten was. Er zaten gaten in waar je je hand doorheen kon steken.

'Dit is allemaal heel aardig', zei ik, 'als het droog blijft, maar als het gaat regenen hebben we er weinig aan.'

Ik keek eens om me heen. Geen luchtbedden, geen slaapzakken. Maar wel zes personen en een tweepersoons tentje.

'Hier heb ik geen zin in', zei ik, 'ik ga weer naar huis.'

'Als je weggaat kun je daar op worden aangesproken', zei een van mijn collega's.

'Dat kan me geen fuck schelen', antwoordde ik.

Daarop werd ik, nogal verontwaardigd, wakker. Nog een beetje nasudderend bedacht ik wat ik had willen zeggen, als ik de volgende maandag weer op mijn werk was gekomen. Op de vraag hoe het weekend was geweest had ik willen antwoorden: 'Interessant, maar kort.'

 

 
De Strip is gemaakt door de Geheimzinnige Hulpman. 
 
Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6 - deel 7 - deel 8 - deel 9 - deel 10 - deel 11 - deel 12 - deel 13 - deel 14 - deel 15 - deel 16 en deel 17 van dit verhaal.
 
Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 en deel 4 van het vorige verhaal.
 
Klik op de tekening voor een grotere weergave. 

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men
 

4 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Een assertieve werknemer is een goede werknemer!

Jan de Stripman zei

@zelfstandig journalist - Daar dachten mijn werkgevers, in het verleden, wel eens anders over...;o)

martin zei

Dat zei je 35 jaar geleden nog niet, geen fuck, dat was toen nog Amerikaans. Misschien zeggen ze over 35 jaar - als je werk verplicht is voor Nederlandsbloggen - wel daar komt een echte B en dan weet je het wel.

Jan de Stripman zei

@martin - Ik droom mijn tijd ver vooruit !
Het tentje ligt trouwens nog in onze berging en het zou me niet verbazen als het behoorlijk versleten is. De echte B. is al heel lang uit beeld, maar misschien leest hij dit blog...;o)