zondag 15 augustus 2021

Het was een drukke week


Jullie denken misschien
dat ik een saai leven heb en de hele dag maar een beetje voor het raam naar de vogels zit te kijken, maar dat is echt niet zo. Er zijn best rustige tijden, maar soms is het ook behoorlijk druk. Deze week bijvoorbeeld.

Dinsdag kregen we Daizy de poes te logeren, vanwege vakantie van de kleinkinderen. Donderdag hadden we een aangenaam etentje en vrijdag kwam de vloerbedekking voor de twee kamers die we aan het opknappen zijn. En tussendoor werd ook nog de gitaar bezorgd die ik voor mijn verjaardag mocht kopen. Allemaal leuk, maar hier en daar ook wel wat vermoeiend.

Het etentje was alleen maar gezellig hoor en smakelijk. En weer eens een tijdje een kat in huis is ook heel leuk. Het is een jong en speels beest en gelukkig ook niet eenkennig. Ik was even bang dat ze dagenlang onder een meubelstuk zou gaan zitten, om te wennen aan haar nieuwe omgeving, maar daar was geen sprake van.

Ze begon direct na aankomst het hele huis te verkennen en liet zich ook al snel aaien. Nu we een paar dagen verder zijn komt ze gezellig spinnend bij ons zitten, als ze niet bezig is met de vogels van het balkon te jagen. Niet dat we haar daar los laten lopen, maar ook vanachter het vensterglas doet ze flink haar best.

En elke ochtend is ze zichtbaar blij als we weer wakker zijn, wat een prettig begin is van de dag. Verder houdt ze van balletjes en propjes achterna rennen en touwtjes vangen, wat ook bij ons voor extra lichaamsbeweging zorgt.

Niet dat we daar om verlegen zaten. Helemaal niet op de dag dat die vloerbedekking aankwam. Onze dochter en schoonzoon hadden aangeboden om het af te gaan halen bij de leverancier. Twee rollen van 4 meter lang, die een eindje achter hun auto uitstaken.

Bij ons moesten ze 3 verdiepingen op gesjouwd worden en nu liggen ze te wachten, tot ik de moed verzameld heb om ze op maat te snijden en op de vloer te leggen. Ondertussen bekijk ik YouTube video's met handige tips en vraag ik me af of ik alle gereedschap wel heb. Het zijn maar kleine kamertjes, bijna helemaal recht-toe-recht-aan, dus het zal wel lukken.

Bepaald niet saai allemaal. En ik vergeet nog dat de TV in de slaapkamer stuk ging, waardoor voor het eerst, sinds de nieuwe schakelkast geïnstalleerd is, de stroom uitviel in het halve huis. Die schakelaars doen het dus prima. Maar het is allemaal wel een beetje veel voor één week.

Over de nieuwe gitaar hebben we het later nog wel eens, ik ben er nog nauwelijks aan toe gekomen om er op te spelen...

 


De Strip is gemaakt door de Geheimzinnige Hulpman. Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 en deel 6 van dit verhaal
 
Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 en deel 5 van het vorige verhaal.
 
Klik op de tekening voor een grotere weergave. 

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men
 

4 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Nog gefeliciteerd en ik zou het tapijt gaan leggen als de kat weer terug is bij het baasje.

Jan de Stripman zei

@zelfstandig journalist - Dank je ! De verjaardag was alweer een poosje geleden, ik had het cadeau even uitgesteld vanwege de opknapbezigheden. De vloerbedekking is geen tapijt, gelukkig, maar zeil. De kat kan er weinig kwaad mee...

martin zei

Hoor ik hier de eigen jonge Stripmanse-huishoudingkat al komen?

Jan de Stripman zei

@martin - Nou... Het is wel een beetje vermoeiend. Het kattenbak schoonmaken, het slepen met grit en voer. En als we zelf een poes nemen waar moet de logeerkat dan logeren ?
Voor een paar weken is het leuk, maar dan maar weer even niet...;o)