zondag 17 maart 2019

Jongens blijf maar thuis !


Meisjes en vrouwen – mits 18-plus – moeten vooral gaan stemmen bij de verkiezingen van komende woensdag. Tegen de jongens en mannen zou ik willen zeggen: Blijf maar thuis! Je stem maakt maar 0,000001 procent uit van het geheel, dus stemmen heeft geen enkele zin.

Vrouwen moeten juist wel gaan stemmen, want uit onderzoek is gebleken dat vrouwen meer belang hechten aan onderwerpen als het klimaat en de zorg. Vrouwen stemmen, gemiddeld, linkser dan mannen. Dus, ik zou als man bereid zijn mijn rechten op te geven, voor het goede doel, laten we het stemrecht voor mannen maar opheffen.

Mannen stemmen vaker op extreem rechtse partijen en maken zich druk over onderwerpen als de economie en de komst van buitenlanders. Daar hebben we niets aan. Zonder de verstandige inbreng van vrouwen hadden we nu waarschijnlijk al een paar kabinetten Wilders achter de rug. Weg met die mannen dus en leve de vrouwen !

Ik ben als man bereid mijn kiesrecht op te offeren voor een betere samenleving en op dezelfde manier ben ik bereid om me, als uitkeringstrekker met een minimaal inkomen, op te offeren voor een betere wereld. Als ik de doorrekeningen van de klimaatplannen goed begrepen heb moet ik naar verhouding meer betalen dan de grootverdieners, maar dat heb ik er voor over !

Sterker nog: Als ik er in de komende jaren 2% op achteruit zou moeten gaan, dan doe ik dat met een glimlach. Meteen ! Waar moet ik tekenen ? Als ik het klimaat kan redden en een duurzame samenleving kan bewerkstelligen, voor een paar tientjes per maand... Onmiddellijk doen !

Misschien kunnen we daar een referendum over houden ? Weg met het mannenkiesrecht en vooruit met het klimaat ! 
Of is het referendum al afgeschaft ? Mannenwerk zeker...?

Dames: De verkiezingen zijn op woensdag, zet het in je agenda. En denk aan het klimaat en zo. Jongens, lekker met z'n allen de kroeg in en dom brallen en lallen. Het mag. Jullie hoeven je nergens meer mee te bemoeien. Als de dames elkaar gekozen hebben zorgen ze wel voor een betere verdeling van de klimaatlasten. 





De Strip: De strip - die los staat van het geschreven bericht - is gemaakt door Jan de Stripman zelf. 

Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 en deel 5 van het vorige verhaal. 

Klik op de tekening voor een grotere weergave. 

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men


5 opmerkingen:

martin zei

Jan ik vind dit wel de makkelijkste weg. Tijd dat ook mannen gaan staan voor een wereld meer gericht op zorg, samenwerken, echte problemen onder ogen zien, meer rechtvaardigheid en samen met feministen (dat is wat anders dan mee rennen met de mannen op het plafont) optrekken om een wereld te bereiken die voor iedereen wat leuker is, ook voor die vluchtende houtduiven en bloementjes op het veld bij jou.

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Je zou nog eens versteld kunnen staan over hoeveel vrouwen woensdag op Baudet gaan stemmen!

Jan de Stripman zei

@martin - Als de nood hoog moeten de mannen zich opofferen...;o)

@zelfstandigjournalist - Maar dat zijn dan de vrouwen die een relatie hebben met een rechtse man...;o(

martin zei

plafont = plafond. 'n font is de basis van een saus of een lettertype. Nou ja verelijken met het probleem van de rechtse mannen is die d of t maar een kleinigheid.

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Niet noodzakelijk ...