zondag 24 februari 2019

Hoe gaan we deze zondag weer doorkomen ?


Mensen vragen me wel eens of ik me niet verveel, zo de hele week thuis. Bij mij is dat, door gezondheidsproblemen, ook echt bijna de hele week binnenshuis. Maar ik verveel me niet, hoor. Sterker nog: ik kom vaak tijd te kort.

Ik zou, bijvoorbeeld, best nog een stuk in de Pickwick Papers willen lezen, dat amusante boek van Dickens, van ruim 700 bladzijden. Ik ben al een heel eind voorbij de 500, maar vandaag zal het wel niet lukken. Want zondag is doorgaans een drukke dag.

Om te beginnen lijkt het een bijzonder mooie dag te worden, geen wolkje aan de lucht vanochtend en de vliegtuigstrepen zijn kort, dus niet teveel luchtvervuiling voor de zon. Maar voor de middag zal het nog wel fris zijn op het balkon.

Geeft niet want, naast de dagelijkse weerfoto, op Facebook, Twitter en sinds kort ook Instagram, moet ik dit verhaaltje schrijven en met een stripaflevering op het Stripblog zetten. Daarna een leuk, ouderwets, gospelnummer opzoeken voor de Top 200.000.

Dan is de dag nog lang niet om, maar er zijn nog genoeg dingen te doen. Koffie drinken met mijn vrouw, natuurlijk en misschien samen wat muziek maken, want ik heb een nieuw effectpedaaltje gekocht om mijn gitaar van wat bredere klanken te voorzien.

Niet te lang, want musiceren is best vermoeiend. Dus wellicht werp ik een blik op de webcams van Beleef de Lente. Nog helemaal niet aan toe gekomen. Even spieken... Er zijn al 8 camera's actief, bij de overige 6 is het nog even wachten.

De bosuil zit al rustig te broeden. De ooievaars staan op hun nest, zo te zien nog geen eieren. De slechtvalk zit lekker in het zonnetje, op het rooster voor de nestkast, ook daar nog geen ei te zien.

Er zit een steenuiltje in z'n nestkast, maar ook daar moet het broedseizoen nog beginnen. Bij de nestkast van de kerkuil zit een kauwtje naar binnen te gluren. De uil is afwezig en het kan best dat de kauwtjes de kast proberen over te nemen. Dat kan nog spannend worden.

Verder alleen lege nesten. Maar je weet nooit wanneer de eerste lepelaar, koolmees of havik opduikt... O, en tussendoor mijn eigen balkonvogels niet vergeten !

Mocht dan in de loop van de middag toch de verveling dreigen dan is er altijd nog snooker op TV, het spectaculaire 'Shoot Out' toernooi, waarbij per partij maar 1 frame gespeeld wordt, in maximaal 10 minuten. Een dolle boel, voor een zaal met joelend publiek.

Of schaatsen, de WK Sprint, met Nederlandse medaillekansen. Of wielrennen, op Eurosport of het Belgische Sporza. 's Avonds is er onze vaderlandse voetbalcompetitie of, voor wie eens iets anders wil: rugby bij de BBC.

En voor je het weet zit ik dan weer te gapen op de bank. Weer een dag voorbij...



De Strip: De strip - die los staat van het geschreven bericht - is gemaakt door de Geheimzinnige Hulpman. Klik hier voor deel 1 en deel 2 van dit verhaal. 

Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 en deel 4 van het vorige stripverhaal.

Klik op de tekening voor een grotere weergave. 

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men



3 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Kijken naar schaatsen, is zonde van je tijd. Als over x jaar de lente al in december begint, is het hopelijk meteen gedaan met die stomme sport. Ik zou lekker van de zon gaan genieten op mijn balkon vanmiddag.

martin zei

Ja ik wil je neit overspannen maken, maar er zijn ook nog drie wielerrondes om te bekijken, zowel die van Andalusié als de Algarve komen vandaag aan hun laatste dag toe. Die in de VAE gaat beginnen. De Ronde van Antalya heb ik dan nog gemist.

Voor voetbal: er staan vandaag in Engeland nog een paar mooie wedstrijden op de rol. Altijd wel laat die studio sport van de BBC (Match of the Day). Ik neem het automatisch op dan kijk ik wanneer ik zin heb.

Verder ben ik het wel met Johan eens. Schaatsen, tja. En die ijsmachines maar loeien om water hard te houden in de lente.



Jan de Stripman zei

@johan en Martin - Sorry, jongens, uiteindelijk is elke sport stom. Die wielrenners rijden zich het snot voor het ogen, terwijl ze eigenlijk helemaal niet op die finishplaats hoeven te wezen. Ze gaan er ook, zodra ze aangekomen zijn, gewoon, met de auto of bus, weer weg.
En dat zinloos met z'n allen achter een bal aan rennen...?
Alle sport is energieverspilling ! Maar vaak wel leuk om naar te kijken...;o)