donderdag 17 februari 2011

Lekkage deel 2 - De klacht wordt opgenomen

Dit verhaal is in juli 2009 verschenen op het Volkskrantblog, maar de lekkage is in de afgelopen dagen pas echt verholpen. Zie dit bericht...

En dan maar hopen dat je klacht in behandeling genomen wordt.

Eind vorige week ontdekten we een lekkage in onze kelderbox. Maandagochtend belde ik de verhuurder. De opgewekte telefoniste nam hoorde mijn verhaal aan en zei dat ze het door zou geven aan meneer A.

'U wordt in de loop van de dag terug gebeld,' verzekerde ze me. Prachtig. Ik zou toch gewoon thuis zijn en nam de rest van de dag, voor de zekerheid, de telefoon overal met me mee.


Niemand die belde. De volgende ochtend pakte ik opnieuw de telefoon, om te vragen hoe het zat. Even dacht ik erover om mijn verhaal te beginnen met: 'Het water staat ons tot aan de lippen, mevrouw...'. Maar dat leek me ook wat overdreven, bij een lekkage in de kelder.

Nu werd ik doorverbonden met mevrouw B. Ze wist niets van een klacht over een lekkage. Maar ze was de voorgaande dag afwezig geweest en zou even informeren bij een collega. 'Ik bel u zo snel mogelijk terug.'


Ja, ja, dat zal wel. Maar inderdaad, na een uurtje kreeg ik haar weer aan de lijn. 'Uw klacht is hier onbekend, meneer, maar misschien kunt u nog eens uitleggen wat het probleem is ?'

Natuurlijk kon ik dat. Ze noteerde alles zorgvuldig en verzekerde me dat ze het door ging geven aan de Vereniging van Eigenaren (VVE). 'Want de kelder is van de eigenaren.'

Ik wist dat het zinloos was om op te merken dat ik toch van haar bedrijf huurde en dat ik niets met de eigenaren te maken had. Ik schikte me in mijn lot. De VVE moest actie ondernemen en ik zou er dan wel meer van horen.


En verdomd als het niet waar was ! In de middag werd er opnieuw gebeld. Het bedrijf C. uit Nieuwegein had van de VVE doorgekregen dat er een lekkage was. Of ik nog eens kon uitleggen wat er aan de hand was.

Ik deed voor de derde keer mijn verhaal. De man uit Nieuwegein filosofeerde wat over de mogelijke oorzaken. Een lekkende afvoer misschien, bij de buren op de eerste etage, een kapotte standpijp ?. Hoe dan ook, hij zou een loodgieter inschakelen en die zou, op mijn verzoek, eerst even bellen voor een afspraak.

En nu ging het snel, hoor. Een uurtje later hing de loodgieter al aan de lijn. Hij was de volgende ochtend toch in de buurt, dus of hij tussen 10.00 en 12.00 uur langs kon komen ?

Wordt morgen vervolgd... 

Het stripje tekende ik een aantal jaren geleden. Ik woonde toen in een ander huurappartement, maar veel beter ging het er niet aan toe. 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb even een inhaalslag gemaakt strip en weer ff gelachen, je hebt echt een fijn blog om te lezen.
Informatief en grappig plus gave tekeningen, kortom compleet!

Fijne dag man, geniet van het zonnetje!

Jan de Stripman zei

@beukmans - Dank je ! Het weer is heerlijk ! Ik ben al even buiten geweest...;o)