Dit verhaal is in juli 2009 verschenen op het Volkskrantblog, maar de lekkage is in de afgelopen dagen pas echt verholpen. Zie dit bericht...
En dan maar hopen dat je klacht in
behandeling genomen wordt.
Eind vorige week
ontdekten we een lekkage in onze kelderbox. Maandagochtend belde
ik de verhuurder. De opgewekte telefoniste nam hoorde mijn
verhaal aan en zei dat ze het door zou geven aan meneer
A.
'U wordt in de loop van de
dag terug gebeld,' verzekerde ze me. Prachtig. Ik zou toch
gewoon thuis zijn en nam de rest van de dag, voor de zekerheid, de
telefoon overal met me mee.
Niemand die
belde. De volgende ochtend pakte ik opnieuw de telefoon,
om te vragen hoe het zat. Even dacht ik erover om mijn verhaal te
beginnen met: 'Het water staat ons tot aan de lippen,
mevrouw...'. Maar dat leek me ook wat overdreven, bij een lekkage
in de kelder.
Nu werd ik doorverbonden
met mevrouw B. Ze wist niets van een klacht over een
lekkage. Maar ze was de voorgaande dag afwezig geweest en zou
even informeren bij een collega. 'Ik bel u zo snel mogelijk
terug.'
Ja, ja, dat zal
wel. Maar inderdaad, na een uurtje kreeg ik haar weer aan
de lijn. 'Uw klacht is hier onbekend, meneer, maar misschien kunt u
nog eens uitleggen wat het probleem is ?'
Natuurlijk kon ik
dat. Ze noteerde alles zorgvuldig en verzekerde me dat ze
het door ging geven aan de Vereniging van Eigenaren (VVE). 'Want de
kelder is van de eigenaren.'
Ik wist dat het zinloos
was om op te merken dat ik toch van haar bedrijf huurde en
dat ik niets met de eigenaren te maken had. Ik schikte me in mijn
lot. De VVE moest actie ondernemen en ik zou er dan wel meer van
horen.
En verdomd als het niet
waar was ! In de middag werd er opnieuw gebeld. Het
bedrijf C. uit Nieuwegein had van de VVE doorgekregen dat er een
lekkage was. Of ik nog eens kon uitleggen wat er aan de hand
was.
Ik deed voor de derde keer
mijn verhaal. De man uit Nieuwegein filosofeerde wat
over de mogelijke oorzaken. Een lekkende afvoer misschien, bij de
buren op de eerste etage, een kapotte standpijp ?. Hoe dan ook,
hij zou een loodgieter inschakelen en die zou, op mijn verzoek,
eerst even bellen voor een afspraak.
En nu ging het snel,
hoor. Een uurtje later hing de loodgieter al aan de
lijn. Hij was de volgende ochtend toch in de buurt, dus of hij
tussen 10.00 en 12.00 uur langs kon komen ?
Wordt morgen vervolgd...
Het stripje tekende ik een
aantal jaren geleden. Ik woonde toen in een ander
huurappartement, maar veel beter ging het er niet aan toe.
2 opmerkingen:
Heb even een inhaalslag gemaakt strip en weer ff gelachen, je hebt echt een fijn blog om te lezen.
Informatief en grappig plus gave tekeningen, kortom compleet!
Fijne dag man, geniet van het zonnetje!
@beukmans - Dank je ! Het weer is heerlijk ! Ik ben al even buiten geweest...;o)
Een reactie posten