maandag 17 januari 2011

Odilon de Naaktkat



Zijn filmpjes op YouTube zijn al door tienduizenden bezoekers bekeken. Op het Volkskrantblog had hij een vaste schare fans en ruim 30.000 pageviews. Ik woon inmiddels vijf jaar met hem in één huis en kan verklaren dat hij desondanks heel gewoon gebleven is. Afgezien van zijn opmerkelijke uiterlijk dan...

Omdat zijn eigen blog, bij de Volkskrant, op de tocht staat zal ik vanaf vandaag op mijn prikbord ook af en toe iets van Odilon de Naaktkat laten zien. Wat oudere foto's, van een jonge Odilon, bijvoorbeeld en het onderstaande filmpje uit 2007, inmiddels bijna 15.000 keer bekeken, ruim 40 reacties.

Als ik zijn Vkblog-archief zo eens teruglees (het kan nog tot 1 maart 2011 op http://odilondenaaktkat.vkblog.nl ) dan zijn de verbaasde reacties erg leuk. Om wat veel voorkomende vragen voor te zijn: Odilon gedraagt zich als een tamelijk normale kat. Hij eet en drinkt normaal, slaapt veel, gaat netjes naar de kattenbak en krabt aan het meubilair. Verder is hij vriendelijk, nieuwsgierig en eigenwijs. Hij ligt graag op de verwarming, onder een dekentje of bij iemand onder zijn of haar trui.

Speciale verzorging is niet strikt noodzakelijk. Hij lijkt wel kaal maar heeft in werkelijkheid kleine donshaartjes. Voor allergische mensen zijn naaktkatten in sommige gevallen een uitkomst, maar voor sommigen ook niet, dat zou je uit moeten proberen.




En inderdaad hij zet nog steeds graag zijn tanden in een lekker blaadje sla... Zie voor meer Odilonfilmpjes: Stripman Films 

10 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Niet helemaal vegetarisch toch?

Jan de Stripman zei

@zelfstandig Journalist - Nee, hoor. Hij leeft voornamelijk van kattenbrokjes en daar zit vlees in. Staat op het pak, tenminste...;o)

Anoniem zei

Hoi Olidon, leuk je weer te zien.

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Dan is het goe, als kat zijnde.

Anita Lankamp zei

Ik heb Odilon in het verleden live mogen meemaken, het is een hele leuke en lieve kat en voelt toch verbazend zacht aan. Hij gedraagt zich inderdaad gewoon als kat, logisch, hij is ook een kat.

Annet zei

Een kleine PopiJopie dus:))

Schitterend Jan!

Anoniem zei

Waar hebben jullie hem gekocht want ik had eentje dat zijn tweelingbroer zou kunnen zin, maar die is gisteren plots overleden en de cattery van waar hij kwam zijn gestopt?

dank je op voorhand
daisy

Jan de Stripman zei

@daisy - Odilon komt bij deze fokker vandaan: mrscloudyspride.com

Anoniem zei

dank je, mijn is gisteren plots overleden, en ik krijg het niet verwerkt, en zag er net zo uit

heel veel dank

Daisy

Jan de Stripman zei

Sterktem Daisy. Het zijn lieve beesten...