dinsdag 8 maart 2011

Buizerd langs de Noorderweg

 
Vanochtend op mijn ommetje een buizerd gefotografeerd, langs de Noorderweg in Soestdijk. Dat is een van de laatste stukjes weiland in de bebouwde kom. Vroeger had je overal dit soort terreinen, aan alle kanten omzoomd door bebouwing. 


Deze foto een beetje wazig en onscherp, maar ik had ook mijn eenvoudige rits-rats-klik-cameraatje bij me...


De vogel vloog weg toen ik stopte, maar keerde later weer terug naar zijn uitkijkpost. Ondertussen reden auto's en fietsers voorbij, die hem zo te zien niet hinderden of in de gaten hadden...


9 opmerkingen:

Unknown zei

om een buizerd hoeven mijn duiven zich geen zorgen te maken

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

'I want to fly like an eagle'. Oh nee, da's weer een andere vogel :-).

Jan de Stripman zei

@cor - Nee, het luie donders, hoor, die buizerds. Een dooie duif loopt nog de meeste kans om gepakt te worden...;o)

@zelfstandig jouranlist - Buizerds kunnen anders ook heel indrukwekkend rond zweven...:o)

Ron Roelandt zei

Hij lijkt inderdaad vrij zeker van zijn zaak. Dat weitje is van hem. Leuk om er even bij stil te staan.

Glaswerk zei

Wil je nog echt een beetje indruk maken, dan zul je toch op zijn minst met een Gier of Condor op volle spanwijdte langs de Noorderweg op de proppen moeten komen ;-P

Anoniem zei

jij behoorde duidelijk tot niet zijn natuurlijke habitat, die auto's wel;-)



assyke

Jan de Stripman zei

@ron - Er zijn mensen die er anders over denken, maar wij leven natuurlijk in een dierenwereld...;o)

@Glaswerk - Het lijkt misschien niet veel, als hij zo op een tak zit, maar de buizerd heeft een spanwijdte van ongeveer 1 meter 20. Dat is geen klein vogeltje...;o)

@Assyke - Ik verbaas me daar vaak over. Mensen rijden en fietsen zonder iets te zien van wat er om hen heen gebeurd. Zo'n vogels zou net zo goed onzichtbaar kunnen zijn. En ja, dan is het wel gek als een mens ineens stopt om naar je te kijken...;o)

timmerark zei

Ik wou dat ik een buizerd kon herkennen wanneer ik hem zag...

Jan de Stripman zei

@timmerark - Nou, als je in zo'n landelijke omgeving een vrij grote roofvogel ziet is het bijna altijd een buizerd...;o)