zondag 7 juni 2015

De werkelijkheid imiteert de ...eh... Stripmannen

Een paar weken terug was er een opmerkelijk bericht in het journaal. Ik citeer even de website van Metro: 

'Lichtmast bezwijkt door hondenpis en valt op fietsster – Dankzij hondenpis is een lantaarnpaal maandag in Zoetermeer bezweken en bovenop een fietsster terechtgekomen. Door de urine van de viervoeters zijn de schroeven onderaan de paal gaan roesten, waardoor de lantaarnpaal is bezweken. De gemeente Zoetermeer laat na dit bizarre ongeluk nu alle soortgelijke lantaarnpalen nakijken.'

'Op RTV West doet het slachtoffer, Marja van K. uit Zoetermeer, haar verhaal. De vrouw was met haar dochters van 10 en 13 op weg naar huis toen ze op het Marathonpad werd geraakt door een omvallende lantaarnpaal. Ze liep daarbij een hoofdwond en een hersenschudding op. „Ik weet eigenlijk niet meer wat er gebeurde. Het is zo’n ongelofelijk toeval dat je dit overkomt.”'

In werkelijkheid was het nog veel ongelofelijker dan het hier lijkt, want onze eigen Geheimzinnige Hulpman had een dergelijk voorval al eens getekend ! Het was een grapje, een beetje op de achtergrond, maar het gebeurt wel degelijk: Teringhond piest tegen een lantaarnpaal die vervolgens omvalt.

Jullie begrijpen dat ik mijn ogen niet geloofde toen ik dat bericht zag. Ik stuurde een mail naar de Hulpman en die wees me er op dat zelfs het nog veel gekker was: 'Maar dat is profetisch, Stripman! Dat idee met die lantaarnpaal kwam van jou! Ik moet er niet aan denken welke van je ideeën nog meer werkelijkheid worden… Houd het maar stil, want als men dit te weten komt…!

Dat was ik helemaal vergeten ! Ik had hem inderdaad, in een mailwisseling over ons stripverhaal, dit voorval voorgesteld. En de Hulpman heeft wel gelijk, stel je voor dat er nog meer van mijn vreemde ideeën echt gaan gebeuren...

Ondertussen zijn we een paar maanden verder en er is niets gebeurd. Tenminste geen dingen die ik eerder beschreven of gewenst heb. De armoede in de wereld is er nog steeds, er zijn geen medicijnen tegen alle ziektes uigevonden en Marc Rutte, onze premier, is nog geen lid geworden van de Partij voor de Dieren. Dus zo'n vaart loopt het allemaal niet.

Hoewel het natuurlijk zou kunnen dat, omdat ik het zojuist opgeschreven heb, die dingen straks, over een paar jaar misschien, echt gaan gebeuren. Vreemde ideeën ? Ach, de werkelijkheid is soms gek, maar de stripmannen zijn nog veel gekker...

Wie het niet geloven wil leze het bericht van Metro

Ps. Met de koolmezen op ons balkon gaat het nog steeds goed. Beide ouders vliegen heen en weer naar het nestkastje met allerlei heerlijkheden, zoals spinnen, vliegjes, muggen en rupsen. Misschien vliegen de jongen volgende week uit...



De Strip: De strip van deze week is een fragment uit een oud verhaal. Klik hier voor het hele verhaal. Volgende week weer een splinternieuwe aflevering getekend door de Geheimzinnige Hulpman.

Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 en deel 5 van het meest recente verhaal.

Klik op de strip voor een grotere weergave. 

Kijk voor voorafgaande episodes van de Stripmannen-saga naar het Strip Jaaroverzicht van 2015 en het Strip Jaaroverzicht van 2014 , of nog verder terug naar het Strip Jaaroverzicht van 2011  -  het Strip-overzicht van 2012 en het Strip-jaaroverzicht van 2013 

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men


3 opmerkingen:

Antoinette Duijsters zei

Zo vreemd is dat niet, maar hier controleert men de lantaarnpalen op corrosie en worden op tijd vervangen. Hondenplas is een van hoofdzaken, vooral in een buurt waar er veel zijn.

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Marc Rutte naar de Partij voor de Dieren? Weet niet of we dat moeten willen.

Jan de Stripman zei

@antoinette - Ik heb het hier nog nooit meegemaakt. Maar dat komt misschien omdat we een park hebben waar de honden uitgelaten worden...

@zelfstandig journalist - Het klinkt inderdaad griezelig, maar elke verdoolde kan tot inkeer komen...;o)