dinsdag 7 juni 2011

Grote bonte specht nu op foto en film !



Al sinds vorig jaar heb ik op mijn balkon af en toe bezoek van een grote bonte specht. Vergeefs heb ik geprobeerd om foto's te maken van deze prachtige, maar schuwe vogel. Het resultaat stelde tot voor kort niet veel voor, kijk maar hier... 

Maar zondagochtend paste ik een andere tactiek toe. Ik hoorde de specht al toen ik wakker werd. Maar zoals gebruikelijk vloog hij weg toen ik de woonkamer binnen kwam. 

Ik zette de videocamera voor het raam, op het statief en... Kijk maar naar het filmpje.



Later lukte het me ook om een paar redelijke foto's te maken. En nog meer video-opnamen. Wordt dus vervolgd...

Meer informatie over de grote bonte specht vind je bij Vogelbescherming Nederland en Wikipedia.  

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi gelukt, jij hebt je huisje ook mooi op het balkon gemaakt. Dat kan bij mij niet.
maar zover ik kan zien op het filmpje is de volwassen specht een vrouwtje. geen rood op het hoofd, of niet te zien.
Maar ik vind het knap hoor.

Jan de Stripman zei

@antoinette - Op andere opnamen heb ik meer ingezoomed en dan kun je zien dat hij een rood achterhoofd heeft...!
Hopelijk is het dus beter te zien in deel twee...;o)

Annet zei

Geweldig Jan! Net zo'n beetje als hier gister!
Hier was Bartkat buiten en ik was druk bezig en vroeg de man hem binnen te halen, dit omdat het jong nogal onbeholpen was...later bleek dat hij dat niet gedaan had. Later kwam de rode kater binnen...hij had honger en dat was misschien een goed teken...wat dat betreft vind ik katten ellendelingen....

Prachtig filmpje! Nogmaals!

Jan de Stripman zei

@annet - Ja, die katten zijn boeven. Maar ja, die doen ook maar wat de natuur ze ingeeft...;o)

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Het filmpje bekijk ik later. De foto vind ik alvast goed gelukt.

Jan de Stripman zei

@zelfstandig journalist - Dank je ! Persoonlijk vind ik het filmpje indrukwekkender dan de foto. Maar ik heb vandaag nog mooiere opnamen gemaakt. Die komen in het vervolg...;o)

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Grote bonte specht. Groot in perspectief dan :-).

Jan de Stripman zei

@zelfstandig journalist - Ja, hij is groot in vergelijking tot de kleine bonte specht ! Je hebt ook nog een middelste bonte specht, die zit er, je raadt het al, net tussenin...;o)

Annet zei

Grappig terug te lezen...
Het blijft een tropische verrassing en Bartje leefde nog....