zondag 23 december 2012

Verdwaalde Oma op de voicemail



Het is goed dat ook ouderen, gehandicapten en chronisch zieken gebruik maken van de nieuwste communicatie-middelen. Ik val bijna in alle drie de categorieën en ik ben dan ook maar wat blij met de mogelijkheden die het internet en email bieden.

Een smartphone of tabletcomputer heb ik nog niet aangeschaft, maar ik heb wel een laptop en een eenvoudig mobieltje. Dat laatste heb ik dan weer vrijwel nooit aanstaan, want ik ben bijna altijd thuis en kan dan gewoon via de vaste telefoonverbinding gebeld worden. Sinds kort zelfs supersnel over de glasvezelkabel.

Maar als ik met de scootmobiel weg ga neem ik wel mijn draagbare telefoontje mee. Toen ik het afgelopen woensdag inschakelde stond er, op de voicemail, een boodschap van Oma. Ze wenst me beterschap met mijn knie. Dat is lief van haar, alleen mankeert er niets aan mijn knie. Oma moet zich vergissen.

Ze heeft al een paar keer eerder een boodschap ingesproken, met de groeten van Jolanda, bijvoorbeeld. Maar ik weet niet wie Jolanda is. Het is dan ook mijn oma niet, deze vriendelijke mevrouw.

Misschien heeft een van haar kleinkinderen wat telefoonnummers in haar mobieltje gezet en daarbij een paar cijfers omgedraaid. Dapper en modern als ze is maakt ze daar nu gebruik van en spreekt haar boodschappen, per abuis, in op mijn voicemail

Terugbellen kan niet. Het is dus afwachten tot ze doorkrijgt dat ze een verkeerd nummer te pakken heeft, of tot ze toevallig een keer belt als ik mijn mobiel wel ingeschakeld heb.

Het is natuurlijk wel heel goed dat ze op zo'n moderne manier contact zoekt met haar naasten. Als ondertussen een van de lezers misschien een Jolanda kent en iemand in de familie heeft met een pijnlijke knie. Dan kan ik bij deze de beste wensen van Oma doorgeven.


De Strip: Deze aflevering van het Stripmannen-vervolgverhaal is weer gemaakt door de Geheimzinnige Hulpman. Klik hier voor deel 1 - deel 2 en deel 3 van deze episode...

Klik op de strip voor een grotere weergave.


Ga voor eerdere hoofdstukken naar het Strip Jaaroverzicht van 2011  en  het Strip-overzicht van dit jaar

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men

16 opmerkingen:

Unknown zei

Ha Jan ouwe Oma's en Opa's heb ik ook wel op mijn mobiel en ik kom ze ook op andere manieren digitaal wel tegen

Jan de Stripman zei

@cor - En denken die ook dat ze jouw Opa en Oma zijn ?

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Mijn moeder is het niet. Ze heeft geen mobieltje en wil er ook niet mee leren omgaan. Hetzelfde voor de computer en internet. Zij is dan weer het andere uiterste.

Jan de Stripman zei

@zelfstandig journalist - Maar het voorkomt foutieve voicemailberichten...;o)

Annet zei

misschien is het eenzaamheid...

Jan de Stripman zei

@annet - Dat zou wel tragisch zijn ! Dat ze willekeurige nummers draait om daar boodschappen achter te laten...

martin zei

Misschien leest ze je blog wel en wilde ze weten hoe lang het zou duren dat ...

Jan de Stripman zei

@martin - Mij een beetje voor de gek houden...!

Anoniem zei

Het zal toch geen stalker zijn??

P.S. "...via de vaste telefoonverbinding gebeld worden. Sinds kort zelfs supersnel over de glasvezelkabel."
Heel benieuwd hoe dat werkt. Worden de telefoontjes dan ook een stuk korter omdat het zo snel gaat? ;-)

Jan de Stripman zei

@aad - Ja, dat bespaart een hoop tijd...;o)

Ron Roelandt zei

Zo zie je maar, vriendelijkheid kost geen geld. En levert, als het even mee zit, ook nog een leuk blog op.
Hoe is het trouwens met je knie, Jan? ;-)

Glaswerk zei

Jan, heb je toentertijd het eenvoudige mobieltje voor een grijpstuiver in zo'n obscure beltoko gekocht?

Jan de Stripman zei

@ron - Sinds ik opgeschreven heb dat er niets met mijn knie aan de hand is heb ik af en toe een pijnscheut...;o(

@glaswerk - Nee, gekregen van mijn kleinzoon toen die van zijn vader een smartphone kreeg...

bert deben zei

ach dat lieve mens, misschien toch maar eens laten weten dat ze een verkeerd nummer gebruikt, kan dat alsnog rechtgezet worden en krijgt ze terug wat bezoek ... ;-)

Anoniem zei

Misschien moet je wel een oproepje plaatsen op twitter...
dat is heel modern.
Wie weet wat voor fijne oma je dan krijgt.

Anoniem zei

Kijk maar uit, dankzij internet krijg je straks een feest omdat je knie genezen is terwijl er sowieso al niets aan de hand was...