zondag 18 november 2012

Nu bijna via de glasvezelkabel...



Techniek is mooi als het werkt, maar als het dat niet doet kan het behoorlijk vermoeiend zijn. We hebben deze week een eerste poging gedaan om over te stappen op het glasvezelnetwerk en inderdaad, ik ben daar flink vermoeid van geraakt. Want het is nog niet gelukt.

Waarschijnlijk was ik ook wel vermoeid geweest als het allemaal vlekkeloos was verlopen, maar dan had ik nu voldaan achterover kunnen leunen. Nu ben ik er moe van, maar weet ik dat het nog meer tijd en moeite gaat kosten voor het allemaal in orde is.

Stap snel en moeiteloos over ! Nu met gratis monteur ! Zo roept de reclame ons toe. Misschien zijn er mensen bij wie zo'n installatie inderdaad vlotjes verloopt, maar bij ons helaas niet.

Het is nu ruim een jaar geleden dat we besloten om ons aan te melden voor een glasvezel-abonnement, voor telefoon, internet en televisie. Voor ongeveer hetzelfde bedrag, als we tot dan toe betaalden, zouden we veel betere kwaliteit krijgen.

Het glasvezelnetwerk moest toen nog aangelegd worden en die aanleg was afhankelijk van het aantal inwoners, dat zich in ons dorp bereid verklaarde om over te stappen. In het begin van dit jaar werd het benodigde percentage gehaald en kon men van start. Een paar weken geleden werd onze woning aangesloten.

Afgelopen donderdag zou de monteur langs komen om de boel in werking te zetten. De dagen daarvoor had ik al mijn energie gestoken in het opruimen en stofzuigen van ons huis. Nu ja, het deel waar hij moest wezen dan. Op de afgesproken tijd zat ik dus, al wat vermoeid maar vol goede moed, klaar met de koffie.

Anderhalf uur later belde hij op. Ja, sorry, bij een eerdere klant kwam geen signaal door, daar moest hij op wachten. Uiteindelijk arriveerde hij bij ons om twee uur 's middags, vier uur later dan verwacht. Okee, kon die man ook niets aan doen. Ik bood hem dan maar thee aan, in plaats van koffie.

Opgewekt ging hij aan de slag. Hij monteerde het glasvezelkastje, plaatste het nieuwe modem, onderwijl vriendelijk uitleg en informatie gevend. Hij maakte een begin met de installatie van de interactieve TV, maar toen ons abonnement geactiveerd moest worden kwam er een kink in de kabel.

We hadden wel een mooie, nieuwe, snelle, internetverbinding, maar het bleek niet mogelijk om de bijbehorende diensten te activeren. Foutje ergens bij de aanbieder. Na een informatief telefoontje kon onze monteur ons melden dat het die donderdag niet meer ging lukken.

Drie tot vijf werkdagen had men nodig om de fout te herstellen. In de tussentijd zouden we geen gebruik kunnen maken van de telefoon en TV, via het nieuwe netwerk. Dus moest de oude modem weer terug gezet worden. Een nieuwe afspraak om de boel in werking te stellen kon pas over anderhalve week worden gemaakt. In de tussentijd kon ik dan wel mooi de extra spullen regelen, om al onze TV's en PC's aan te sluiten. Want wat we daar voor nodig hadden was niet erg duidelijk gecommuniceerd.

Inmiddels is de snelle, mooie, nieuwe internetverbinding ook uitgevallen, dus doen we alles weer over de oude telefoonlijn en kabel. Ik probeer optimistisch te blijven. Overstappen is vast wel mogelijk, alleen snel en moeiteloos gaat het, in ons geval, dus niet...



De Strip: Deze aflevering van het Stripmannen-vervolgverhaal is weer gemaakt door de Stripman zelf. Klik hier voor deel 1 - deel 2 en deel 3 van dit verhaal

Klik op de strip voor een grotere weergave.


Ga voor eerdere hoofdstukken naar het Strip Jaaroverzicht van 2011  en  het Strip-overzicht van dit jaar

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men



8 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

De techniek staat voor niets. Letterlijk :-)!

aadverbaast zei

Wat een gedoe zeg. Dan neig ik toch meer een meer naar de school van: als het allemaal werkt, vooral nergens aankomen..
Sterkte! ;-)

Jan de Stripman zei

@zelfstandig journalist - Daar komt het wel op neer...;o(

@aadverbaast - Wat mij betreft had het ook niet echt gehoeven, maar er zijn andere huisgenoten die ook wel eens wat willen. En de oude verbinding schiet dan wel eens tekort...

Annet zei

Dit is balen want je voelt je zo machteloos...

Sterkte ermee Jan!

Lieve groet Annet

Jan de Stripman zei

Dank je, Annet !

Antoinette Duijsters zei

Wat een troepie en pas op het wordt binnenkort snel duurder. hier ook, men probeert je te lokken met een paar maanden korting, maar dan.
bovendien heb ik geen TV meer en geen geld. Dus blijft ik mooi zitten waar ik zit. Gelukkig geen huisgenoten die dwars liggen.

martin zei

jan succes met het vervolg

wanneer wordt NIEUW juist een woord dat staat voor wat je niet moet hebben, i.p.v. nog steeds een reclame kreet voor beter.

Bart zei

Jammer, Jan, een slechte beurt dus voor de leveranciers.
Reden te meer voor mij om nog maar even terughoudend te zijn...