vrijdag 22 augustus 2014

Bewegende wolken


Met het nieuwe videocameraatje kan ik time-lapse-opnamen maken. Om de paar seconden, je kunt instellen hoe veel, maakt het toestelletje dan een foto, die allemaal achter elkaar gezet een filmpje vormen. Het effect is dat de werkelijkheid versneld wordt, zodat heel trage bewegingen zichtbaar worden.

Bijvoorbeeld de zonsopkomst.

Of de komst van orkaan Bertha, of wat er nog van haar over was...
Het is een relaxte manier van filmen. Je kunt de camera rustig een uurtje z'n gang laten gaan en ondertussen iets anders doen, of een uiltje knappen. Het resultaat is elke keer weer een verrassing...

5 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Ik zie de wolken iedere dag live passeren :-)!

martin zei

'Precies het muziekje wat ik nodig heb,' hoor ik achter me.
'Het is maar kort. Van Jan de Stripman,' reageer ik.
'Oh kan hij dat ook?'

Vreemd dat ze dat nog niet wist. 'k Zal dat CD'tje eens opzetten.

Wolken vlieden als jaren heen. Of zoiets.

Jan de Stripman zei

@zelfstandige journalist - Ik ook, maar dan gaan ze een stuk langzamer...;o)

@martin - Je moet toch meer reclame voor me maken...;o)

Anoniem zei

Leuk! Mooi gedaan!

Unknown zei

leuk ik word er alleen een beetje draaierig van