zondag 22 december 2013

Zeg allemaal je loten maar op !


Ja, mensen, zeg maar op die loten. Het is jammer voor jullie, maar die postcodekanjer van 48 miljoen ga ik winnen deze keer. Het is wel bijna zeker, als ik alle mails en brieven mag geloven die ik de afgelopen weken ontvangen heb. Ik moet alleen nog even een paar extra loten kopen.

Dat doe ik natuurlijk liever niet. Daarom zou het mijn kansen flink verhogen als zoveel mogelijk andere deelnemers hun loten zouden afzeggen. Kom, even een telefoontje en het is gepiept. Jullie gunnen het mij toch wel ?

We kunnen ook afspreken dat we de gewonnen prijzen eerlijk onder elkaar verdelen. Als we dat nou doen, dan hoeven we ook niet meer jaloers te zijn als een ander gewonnen heeft en wij niet.

Het is net dat sentiment waar de loterij op inspeelt. Er heeft laatst zelfs iemand een rechtszaak aangespannen, omdat de buren een grote prijs gewonnen hadden. Maar de loterij kreeg gelijk: Als je geen loten koopt, vis je achter het net. En wie wil dat nou ?

Het schijnt dat vooral ouderen gevoelig zijn voor die loterij-pressie. Na het overlijden van mijn schoonmoeder ontdekten we dat er, elke maand, meer dan 50 euro automatisch afgeschreven werd door een aantal loterijen. Had ze het op een spaarrekening gezet, dan had ze een leuk bedragje gespaard.

En opzeggen is lastiger dan inschrijven. Oma speelde nog maanden mee in de staatsloterij, ondanks herhaalde brieven en telefoontjes van de nabestaanden. Helaas won ze nooit.

Dus je kunt die loterij maar beter nu opzeggen. Zet het geld dat je bespaart op de bank, of stop het in een oude sok. Dat doe ik ook straks met mijn gewonnen miljoenen. Hup, onder de matras. Dat slaapt vast heerlijk !


De Strip: De strip van deze week is gemaakt door de Geheimzinnige Hulpman. Klik hier voor deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 en deel 6 van dit verhaal.

Klik op de strip voor een grotere weergave.

Ga voor eerdere hoofdstukken naar het Strip Jaaroverzicht van 2011  -  het Strip-overzicht van 2012 en het Strip-jaaroverzicht van 2013

Bezoek ook onze internationale, Engelstalige, website: The Amazing Comics Men



4 opmerkingen:

Antoinette Duijsters zei

je hebt helemaal gelijk Stripman, begin er nooit aan.

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Ik heb me er altijd van afzijdig gehouden, maar waag nu af en toe toch een gokje.

martin zei

Maar je voorstel om de winsten eerlijk te verdelen vind ik wel het domste dat je kan doen. Dan gaat iedereen erop achteruit, behalve de organisatie van de gelegaliseerde roof zelf die blijft zich immers wel uitbetalen.

Met andere woorden de kans op verlies is groter dan op winst.

Jan de Stripman zei

@antoinette - Ik heb 1 lot. Maar daar blijft het bij...;o)

@Zelfstandig journalist - Alles met mate...;o)

@martin - De winst voor de loterij blijft gelijk, bij eerlijk delen. Want je verdeelt eigenlijk het verlies. Wat ook best eerlijk is...;o)