woensdag 24 oktober 2012

Oranje lawaaimannetjes



Soms fantaseer ik wel eens over wat ik zou doen als ik ineens kerngezond was. In ieder geval zou ik weer werkzaamheden buitens huis gaan zoeken. En dan niet op een tekenkamer, of in een kantoorgebouw, zoals vroeger, maar echt buiten, in de open lucht.


Hovenier leek me lange tijd wel leuk. Maar de meeste tuinmannen die ik zie lopen rond met kettingzagen of maaimachines. In hun oranje pakken en met veiligheidsbrillen en gehoorbeschermers op, zien ze er niet uit alsof ze erg van hun werk in de buitenlucht genieten. Oranje lawaaimannetjes zijn het.


Nog niet zo lang geleden zijn ze door het park getrokken. Op de paden hebben ze diepe sporen en modderige plassen achter gelaten. Ze hebben gesnoeid, gezaagd en gemaaid. Ongetwijfeld nuttig werk, maar het zal nog wel even duren 
voor we er de heilzame resultaten van zien.  


7 opmerkingen:

Antoinette Duijsters zei

Een beetje minder zou wel mogen.

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Postbode? Schaapherder?

Bart zei

Toevallig had ik het er vanmorgen nog met een facebook-collega over, over die lawaaimakers van de gemeente.
Liefst nog 's morgens heel vroeg, en ze doen dingen met een onduidelijk (geen?) nut, alleen maakt het wel constant een ongelooflijke teringherrie.

Bladblazen, zagen, vegen, alles zwaar gemotoriseerd, en ook hier laten ze een spoor van vernieling achter. Ze rauzen maar wat raak, het lijkt nergens naar, haha...

En dat terwijl ik alles, al jarenlang, in stilte doe, aan mijn tuin, hier hoor je alleen maar zacht gehark, geschoffel en wat gesnoei met de schaar.

Annet zei

Jan voor een 'ongezond'mens ben je zeer gezond actief!

Chapeau!

Werken in het bos met een paard doet wonderen met de grond...

En de bladblazer (naar Bart) is (over ziek gesproken) een ziekelijke uitvinding...het ergst is nog dat hij verkocht wordt....én gebruikt...

Zachtvallendebladgroetjes...

Jan de Stripman zei

@antoinette - Vind ik ook !

@zelfstandig journalist - Wijnboer !

@bart - Zo kan het ook. Maar jij doet het voor je plezier...;o)

@annet - Vanochtend waren ze hier alweer bezig. De slootkant maaien...

martin zei

Vin d'Eem klinkt zacht en fruitig. Laatst droomde ik van een project een reis per fiets naar Vladivostok en dan iedere week een half uur reportage inleveren.

De minuut stilte zou daar standard bij zitten. Ik weet zeker dat de stilte in Duitsland anders zou zijn dan die in Mongolië of een Nederlandse stad in de herfst.

Jan de Stripman zei

Dat lijkt me een heel mooi project, Martin !